ALLAH’I KANDIRMAYA ÇALIŞMAK 2...
Ben bu ayetin; “şöyle idi böyle idi, evirilip
çevrilmesinde” olmayacağım.
Toplumumuzda olan bir yanlışlığa dikkat
çekmek istiyorum.
Bu ayet: Evliliğin, nasıl sürdürüleceğini
açıklar. Oysa benim dikkat çekeceğim
şey: EVLİLİĞİN NİÇİN KURULUP, NİÇİN SÜRDÜRÜLECEĞİDİR.
Evliliğin kişi bazında kiminle kurulacağı
ile alakalı , -genel de- hemen karşımıza Efendimizin Hadisi çıkar: “ Kadın dört
sebepten nikah edilir. Malı, Güzelliği, Asaleti, Ahlakı… Sen ahlaklı olanını
seç” gibi…
Peygamberimiz bu hadisi ile erkekleri
muhatap almış neden?
“Evlilik kurumunu tesisi edecek olan
erkektir.”Zira erkek teklif eder kadın da kabul eder.
Peki şimdi soralım: Evlilik tekil bir olay
değildir. Bir kadın için erkekte aranan
vasıflar ne olacaktır? Ne olmalıdır? Günümüzde kaç kadın erkekte ahlakı
aramaktadır? Acaba sıralayın desek ahlakı birincil yapan kaç kadın vardır?
İşte benim anlatmak istediğim şu: Bu hadisdeki
“ahlaklı olanını seç” kapalı bir ifadedir bunun Kur’ani dayanağı nedir? Zira
hadisi şerifler Kur’an’daki bir ayeti ya
açıklar ya yorum getirir ama asla nakzetmez/ters düşmez.
Kur’an, evliliği, Allah’ın emirlerini yapmak,
yasaklarından kaçmak yani Allah’ın tayin ettiği sınır ve hadleri korumak gerekçesi
olarak alır. Evliliğin gerekçesi: Bu
konularda yardımlaşmak ve destek olmaktır. Bu kurgu ile kurulan yakınlıklara
NİKAH diyoruz.
Şayet bu kurgu ile değil de -her ne
sebeple olursa olsun- evlilik varsa Kur’an bunu NİKAH olarak onaylamaz.Birlikteliktir
onun adı artık… Zira NİKAH’ın GARANTÖRÜ
ALLAH’tır. İslama göre evlilik: Allah’ı otorite sayarak bir erkekle bir
kadının birlikteliğidir. Aynen Namaz Oruç gibi Nikahın arka planı Allah’a ait
bir davranıştır.
Tabi biz bunu görmezden gelince ortaya şu
çıkmaktadır: BİR KİŞİ ABDEST ALMADAN NAMAZ KILSA NE OLUR?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder