3 Haziran 2018 Pazar

KAYNAĞI BOZMAK…


KAYNAĞI BOZMAK…
Bu aralar seçim öncesi herkes birbirine veryansın ediyor: Tarım iflas etti, hayvancılık öldü, sanayi zaten yok… İhracat şu, ithalat bu, cari gider açığı falan filan. Bunların hepsi doğrudur. Halin sebebini izah edemezseniz, o hali anlama çözüm üretme şansınız olamaz.
Şu an ki hali pür melalimizin sebebi “KAYNAĞI BOZMAMIZDAN “kaynaklanmaktadır.
Bizim devlet uygulamalarımızın alel ekserisi; hayata, K.Kerim’e ve Allah’a meydan okumak üzere kurguludur…
Nasıl mı? Eğitimi ele alalım.
Biz öğrencilerimizi alt bazlarda değil sadece üniversite yaşında kesin ayırıma tabi tutarız. Üniversiteye kadar  eskiden beri şu veya bu şekilde  4+4+4 gibi çeşitli pozisyonlarda eğitim veririz.
-Mirim ne var bunda ha 4+4+4 ha 5+3 ha sekiz yıl üzerine dört yıl.
-Kahya Efendi benim takıntım sürede değil. Malzemeyi aynı görmekte… Öğrenciyi aynı görmekte. Biz ziraat mühendisine verdiğimiz eğitimi çapacıya da vermeye kalkarız. Mimar, mühendise vereceğimiz eğitimi; sıvacı, duvar ustası, amele, demirciye de vermeye kalkarız.  Keza diş hekimi doktor falan saymaya gerek yok. Herkes üniversiteye kadar aynı eğitimi alır. Oysa malzemeyi C. Hakk herkesi aynı yaratmamıştır.  Şimdi bakalım kaynağımızı anlamaya çalışalım… Yine kaynağımıza bakarak: (43/ZUHRÛF-32: Rabbinin rahmetini onlar mı taksim ediyorlar? Biz onların dünya hayatındaki geçimliklerini taksim ettik ve bir kısmının diğerlerine iş gördürebilmesi için, bir kısmını bir kısmından derecelerle üstün kıldık. Rabbinin rahmeti onların biriktirdiklerinden daha iyidir.)(43/ZUHRÛF-32: Rabbinin rahmetini onlar mı bölüştürüyorlar? Dünya hayatında onların geçimliklerini aralarında biz paylaştırdık. Birbirlerine iş gördürmeleri için, kimini kimine, derecelerle üstün kıldık. Rabbinin rahmeti, onların biriktirdikleri şeylerden daha hayırlıdır.)
Bu ayet bir hal ayetidir; davranış ayeti değildir… Bz bu hali görmezden gelerek ne yaparsak yapalım başarma şansımız olmaz. Hali kabullenip ona göre eğitime dönmediğimiz sürece kaynağı heba etmekten başka bir şey elde edemeyiz.
Şu unutulmamalıdır “ HİÇ BİR TERCİH MÜKEMMEL DEĞİLDİR.” Ancak en az sıkıntı için derhal bazı uygulamalara geçilmelidir.
  • İlk kademe sonunda tüm öğrenciler sınava tabi tutularak sayısal- sözel- duygusal zekaya yatkın olup olmadıkları ilk taramaları yapılmalıdır.
  • Aynı sınav orta okul yani ikinci kademede de yapılmalıdır.
  • Lise eğitimine başlama ilk okul orta okul  sınıf geçme notları ve sınav verilerine bakılarak ayrıştırılmalıdır.
  • Eğitimde eşitlik teranesi yerine eğitimde denklik kuramına dönülmelidir.  A sınıfı kadroya yerleşecek bir kişiye o tür, genel idare hizmetleri için ayrı eğitim, yardımcı hizmetler için ayrı eğitim verilmelidir… Bu denk eğitim konusu hem hale uygun hem de adetullaha daha uygun olacaktır. Şu unutulmamalıdır: EŞİTLİK SADECE SEÇİMLERDE OY VERİRKEN OLUR; DİĞER ŞARTLARDA EŞİTLİK YOKTUR…Artık ayaklarımız suya ermeli ve KAYNAĞI DOĞRU KULLANMALIYIZ. Gençlerimizi, ailelerine şirin görünmek için heba etmemeliyiz… 

1 yorum:

  1. Gönlünüze, görüşünüze sağlık...
    Değerli hocam, kadir gecesinde okumaya anca fırsat buldum. Mübarek olsun inşaallah...

    YanıtlaSil